Erasmus + programos tarpmokyklinių strateginių partnerysčių projektas
„Sveikame kūne-sveika siela“
- Trukmė – 2 metai
- Partneriai:
- Lenkija (koordinuojanti šalis)
- Lietuva
- Rumunija
- Graikija
- Turkija
- Veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo paramos fondas.
- Projekto įgyvendinimui skirta 15 180 eurų dotacija.
- Projekto metu turi būti įvykdyti 16 mobilumų.
Projekte dalyvauja visa mokyklos bendruomenė.
Projekto tikslai:
- Praplėsti žinias apie sveiką gyvenseną, pasidalinti patirtimi su šalimis-partnerėmis.
- Pagerinti užsienio kalbos žinias
- Naudoti IKT technologijas atliekant įvairias veiklas.
- Suprasti Europos šalių skirtingą požiūrį į sveiką gyvenimo būdą atliekant įvairias veiklas.
Veiklos:
- 1. Logotipo kūrimas
- 2. Atlikti užduotį „Kiek sveria mokykla“
- 3. Anketa apie sveiką mitybą (apklausa ir analizė)
- 4. Plakato „Mano mėgstamiausia sporto šaka“ .Kūrimas ir paroda.
- 5. Kryžiažodžių ir dėlionių apie sportą ir sveiką mitybą kūrimas ir pristatymas.
- 6. Sveikinimo atvirukų darymas ir siuntimas šalims – partnerėms, jų parodos.
- 7. Susitikimai su įvairių profesijų atstovais propaguojančiais sveiką gyvenseną.
- 8. Vaisių kalendorius.
- 9. Sveikos mitybos „Savaitės meniu“.
- 10. Aktyvumo ir mitybos stebėjimo dienoraštis.
- 11. Sveikos mitybos piramidė.
- 12. Tarptautinė sporto diena.
- 13. Žemėlapio su aktyvaus poilsio vietomis kūrimas.
Erasmus + programos tarpokyklinių strateginių partnerysčių projektas
„Jaunasis europietis – sąmoningas ir saugus pasaulio pilietis“
- Trukmė – 2 metai
- Partneriai:
- Lenkija (koordinuojanti šalis)
- Lietuva
- Pietų Kipras
- Portugalija
- Graikija
- Turkija
- Veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo paramos fondas.
- Projekto įgyvendinimui skirta __ eurų dotacija.
- Projekto metu turi būti įvykdyti 20 mobilumų.
- Projekte dalyvauja visa mokyklos bendruomenė. Projektas yra skirtas mokiniams, mokytojams ir tėvams. Taip pat bendruomenėms ir kitiems asmenims ar institucijoms, kurioms rūpi skatinti toleranciją ir saugumą, kurios siekia iššūkių ir nuolat ieško įkvėpimo bei nori dalintis projekto patirtimi bei rezultatais.
Projekto tikslai:
- Skatinti: projekto dalyvius pripažinti kiekvienos Europos tautos unikalumą, suvokti specifines emigracijos problemas, toleruoti kultūrinius, socialinius ir religinius skirtumus, suprasti šiuolaikinio pasaulio pavojus, įsisavinti asmeninio saugumo įgūdžius.
- Inspiruoti: projekte dalyvaujančių mokytojų apsikeitimą žiniomis, įgūdžiais ir patirtimi bei didaktinių priemonių kūrimą.
- Šalinti: netoleranciją daugiakultūriškumui, socialinei atskirčiai (taip pat ir emigrantų), skirtingoms religijoms, turtinei nelygybei ir t.t.
- Vystyti: projekto dalyvių (mokinių ir mokytojų) informacinių ir komunikacinių technologijų, anglų kalbos ir pirmosios pagalbos įgūdžius bei kompetencijas. Palaikyti tarptautinį mokyklų bendradarbiavimą.
Erasmus+ projektas, pavadintas „Jaunasis europietis – sąmoningas ir saugus pasaulio pilietis“, yra skirtas dviem itin svarbioms daugiakultūrės Europos problemoms. Pirmoji jų: migracijos mastas, antroji – priešiškas požiūris į migrantus. Visuomenės žinios apie migracijos priežastis yra paviršutiniškos. Taip pat daugelyje Europos šalių didėja nesaugumo pojūtis. Dauguma globalaus pasaulio stereotipų yra paremti neigiamomis išankstinėmis nuostatomis, todėl visose šalyse būtina skleisti adekvačią informaciją tiek apie migraciją, tiek apie nacionalinį saugumą. Natūralu, kad tokiomis aplinkybėmis daugiakultūriškumas ir saugumas susilieja į vieną reiškinį. Jis turi būti apžvelgiamas iš daugelio skirtingų perspektyvų: šeimos, mokyklos, bendruomenės. Visi projekto dalyviai konstatavo, kad daugiakultūriškumo ir saugumo problemos egzistuoja jų bendruomenėse. Dalis projekte dalyvaujančių mokyklų mokinių yra vadinamieji euronašlaičiai. Tai reiškia, kad jų tėvai emigravo į kitas ES šalis arba jie gimė emigrantų šeimose. Šiame kontekste itin išryškėja imigrantų ir vietinių bendruomenių patiriamos problemos. Todėl anksčiau paminėtas daugiakultūriškumo ir saugumo problemas būtina pradėti spręsti švietimo srityje. Taip galima mažinti netoleranciją, skirtą paramos ir pagalbos siekiantiems žmonėms, skatinti suvokti, kokios situacijos ar elgesio modeliai gali būti nesaugūs ar net pavojingi gyvybei.
Pagrindinės projekto veiklos: pirminis ir galutinis saugumo problemų suvokimo įvertinimas, surinktos medžiagos analizė, projekto temas atspindinčių pamokų rengimas, tarptautinių konkursų organizavimas, teminės diskusijos, pirmosios pagalbos kursai, e. mokymosi formos, skatinančios toleranciją ir asmeninį saugumą.
Projekto rezultatai: temas atspindinčios metodologinės publikacijos ir didaktiniai žaidimai. Pagrindinis projekto tikslas – pakeisti požiūrį į emigraciją, emigrantus, daugiakultūriškumą ir saugumą.
Visi projekto metu pasiekti rezultatai vėliau bus naudojami rengiant mokymo, veiklos planus ir pasiūlymus mokykloms-partnerėms. Visi rezultatai bus laikomi elektroninėse laikmenose. Juos bus galima rasti elektroniniame puslapyje.
Veiklos:
- Logotipo kūrimas
- Mokyklos video pristatymas
- „Mano šalis mažoje dėžutėje“
- Paroda apie šalis – projekto partneres
- Klausimynas apie saugumą
- Medžiagos rinkimas ir pristatymas apie emigracijos priežastis
- Laiškai šalims – projekto partnerėms
- Ką tu nori žinoti apie mane?
- Kryžiažodis apie saugumą
- Pirmosios pagalbos kursai
- Tarptautinė kultūrinė diena
- Plakato „Saugumo taisyklės“ kūrimas
- Pamoka apie saugumą
- Kaip elgtis teroro atakos metu
- Pokalbis (paskaita) apie saugumą ir toleranciją.